Se poartă româna scremută şi stâlcită

Stau şi mă gândesc (la) ce ne lipseşte nouă, românilor. Avem de toate, chiar dacă unii au mai mult, iar alţii nu au deloc. Avem imunitate, iar dacă imunitatea nu este suficientă există farmacii sau mir. În farmacii avem medicamente pentru orice, de la dureri în cot până la mâncărimi în fund. Toate au un leac minune.

Ceva tot ne lipseşte. Nu-mi dau seama exact ce, dar sper să aflu cât mai rapid. Oare nu avem bucătari suficienţi? Sau avem, dar sunt muţi? Nu de alta, dar unele reclame de la TV şi radio au ca „personaje” nişte tipi italieni care au învăţat româno-italiana între timp şi trebuie să arate ce ştiu. Nu doar să arate, ci să explice în acea limbă care cică ar fi româna – o română scremută şi stâlcită.

Se poartă româna scremută şi stâlcită
Dating italian man – hotrussianbrides.ru

Prima dată când am auzit acest dialect a fost în emisiunea Dănutz SRL de la TVR1. Din fericire, chinul nu ţinea foarte mult, ci doar atât timp cât prezenta Antonio reţeta de macaroane. Acum Antonio reprezintă laitmotivul reclamelor Lidl.

Cris-tim, OMV şi Chef Gourmand sunt câţiva dintre „cei mulţi” cărora le place limba română grăită de un străin. Căci, nu-i aşa, cine ar putea vorbi mai corect limba română, dacă nu un om ce nu a avut nicio treabă cu România până nu demult?

Etichete:,

9 comentarii

Dă-ți cu părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată.