Cum să faci faţă unei creşteri de trafic pe blogul tău

Cum să faci faţă unei creşteri de trafic pe blogul tău

Cum să faci faţă unei creşteri de trafic pe blogul tău

Întotdeauna am fost de părere că nu traficul este cel mai relevant pentru un blog, ci comunitatea ce se formează în jurul lui. Trafic îţi poţi creea scriind despre horoscop, medicamente ca Zenela Med, postări în care întrebi lumea despre cât de bune sunt produsele de la teleshopping şi alte prostii pe care le caută lumea pe internet. Astfel vei avea trafic, dar cei ce-ţi vizitau blogul vor simţi schimbarea şi vor intra mai rar pe blogul tău. Chiar dacă tu vei considera că ai trafic mare, tot nu-ţi va fi bine. Vei fi tentat să-ţi umpli blogul de reclame, că doar ai trafic mare şi n-o să investeşti timp degeaba.

Cât de frumos sună asta? Mai poţi spune prietenilor apropiaţi că tu ai blog, când pe blog scrii despre medicamente pentru dureri de şale? Sau când în absolut fiecare articol plouă cu legături ProfitShare şi reclame cu mărirea penisului?

Sunt şi cazuri în care traficul creşte mai mult de la sine, ca o evoluţie a blogului. Acele cazuri sunt mai rare, dar frumoase. Când nu creşte doar traficul organic, ci ai cititori ce îşi doresc să citească şi să completeze ceea ce ai scris. Când scrii articole de calitate, nu copiezi titlurile articolelor cele mai citite de pe alte bloguri. Dovedeşte că eşti blogger şi reformulează, fără a sta cu ochii în două tab-uri pentru a nu rata vreo idee. Iar dacă faci asta, menţionează sursa.

Dacă îţi pasă, traficul de pe blogul tău va creşte mare. Fără medicamente şi alte acadele pentru nas înfundat. Dar ce te faci când ai surpriza plăcută de a avea mulţi cititori online şi, totodată neplăcută, de a-ţi pica blogul din cauza lor?
Investeşti. Dacă n-ai bani, măcar timp. Încearcă întâi variantele gratuite şi mai apoi scobeşte-te prin buzunare pentru a achiziţiona un plan de găzduire mai bun (şi mai scump!). Printre variantele gratuite se numără:

  • copierea/mutarea imaginilor în altă parte
  • crearea unor versiuni statice ale articolelor, versiuni pentru cei ce nu-ţi comentează articolele
  • cât mai puţine plugin-uri de care te-ai putea lipsi

Să încep cu începutul. Cea mai simplă metodă de a face imaginile de pe blog să nu se mai încarce de pe serverul pe care este găzduit blogul se numeşte Jetpack by WordPress.com. Mai exact, modulul Photon din interiorul acestui plugin. E suficient să-l activezi şi imaginile vor fi „servite” vizitatorilor de pe serverul WordPress. Ţine cont că nu va mai exista SEO pentru imagini dacă foloseşti Photon.
Şii că imaginile sunt cele ce-ţi aduc vizite? Nu folosi Photon.
Dacă totuşi ai de scris un articol în care să adaugi imagini mari, poţi încerca Tiled Galleries, tot din interiorul plugin-ului Jetpack by WordPress.com. Odată activat, atunci când creezi o galerie nouă îţi apar trei tipuri noi (Mosaic, Circle și Square). Oricare din acestea trei tipuri vor face ca imaginile din galeria nou creată să fie încărcate de pe serverul WordPress.

Mai e şi posibilitatea folosirii unui Content Delivery Network pentru imagini sau pentru întreg site-ul, metodă recomandată mai ales celor ce au cititori pe blog din toată lumea. Un CDN ar putea face un blog găzduit în România să se încarce mai greu atunci când e accesat din Bucureşti şi mai rapid din Amsterdam. Varianta gratuită cea mai folosită e CloudFlare.com.

Crearea unor versiuni statice este şi ea importantă. WP Super Cache este un plugin ce ştie să creeze versiuni statice, adică html, ale articolelor şi să le trimită vizitatorilor ce nu ţi-au comentat pe blog sau nu au niciun cookie în browser ce să dovedească acest fapt. WP Super Cache te poate salva în cazul unei creşteri bruşte de trafic, atunci când nici nu te aştepţi. Am mai scris despre acest plugin, ultimul articol fiind aici.

Ultimul sfat, care nu include nici el cheltuirea unei sume de bani, este cât se poate de simplu. Scapă de modulele WordPress de care nu ai neapărată nevoie. Ai nevoie să ştii exact ora, data, browserul şi IP-ul fiecărui vizitator care ţi-a trecut „pragul”? Foloseşte Google Analytics, nu un plugin ce îţi umple baza de date. Aaa, că tot veni vorba de baza de date: mai fă-i şi tu câte o optimizare. Măcar câteodată. 🙂

Legătură ușoară:

https://usor.ro/3109

Distribuie mai departe:

8 comentarii la "Cum să faci faţă unei creşteri de trafic pe blogul tău"

  1. De acord cu tine … cam astea au fost si sfaturile mele in ce priveste un blogger mai incepator care incerca sa isi atraga ceva trafic prin postand in diverse grupuri si alte alea. Ca sa intri intr'o "bisericuta" de blogger dureaza ceva timp si trebuie sa ii convingi ca merita sa te viziteze constant si eventual sa te adauge in blogroll. Personal am preferat si prefer oricand calitatea in locul cantitatii.

  2. P.S. Sa nu uitam de continut, despre care eu am zis si voi continua sa zic de cate ori am ocazia ca pentru un blog este cel mai important. Nu te ajuta cu nimic daca scrii de 10x pe zi aberatii sau copy/paste'uri abjecte din diverse surse, mai bine 1-2 articole/zi de o calitate cat de cat decenta si mai ales scrise de tine.

  3. Uite un articol foarte documentat referitor la ce ai spus tu. http://andreichira.ro/rezisti-traficului-black-friday/
    E nenea de la simplenet, stie ce zice 🙂

  4. Un prieten are blog si de multe ori a avut articole virale si a avut trafic foarte mare. Tin minte prima data cand a avut un articol viral, a avut intr-o zi aproximativ 50.000 de vizite unice, in prima zi a avut serviciul de gazduire suspendat. Dupa doua saptamani, inca un articol viral, de aceasta data un trafic mult mai mare decat prima data, site-ul a fost mort. A schimbat rapid serviciul de gazduire, dar din pacate a pierdut, foarte mult. Uneori e bine sa ai site-ul pregatit pentru orice situatie, mai ales atunci cand scrii articole de calitate, adevarate si interesante.

  5. Pe vremuri eram si eu disperat sa am super trafic pe blog si scriam doar pentru motoarele de cautare , pana cand am realizat ca degeaba am trafic imens si in proportie de 99% fals . Acei vizitatori nu dadau click pe reclame , nu imi aduceau nici un beneficiu material si de multe ori mai imi cadea si blogul din cauza fluctuatiei mari de trafic 🙂

  6. Crește traficul, aduni click -uri se face pateul. Ce sa'i faci, afară plouă, a căzut hostingul, păcat ieșea un blog frumos :))

  7. Sper sa functioneze si in cazul meu sfaturile primite aici…

Adaugă un comentariu

Scrie comentariul tău în căsuța de mai jos. Publicând comentarii pe acest blog, accepți politica de confidențialitate.

Completează numele tău. Adresa de email și site-ul web sunt câmpuri opționale și le poți lăsa necompletate.